Ενώ υπάρχει ικανή τοπική παραγωγή, υψηλής αξίας και διαφοροποίησης, λείπει ο μηχανισμός. Για να γίνουμε ακριβείς, έλειπε έως το Σεπτέμβριο του 2014, όταν και δημιουργήθηκε το Γραφείο Εξαγωγών του Επιμελητηρίου Αχαΐας. Ονομάζεται Achaiavalues και λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων της Αναπτυξιακής εταιρείας του Επιμελητηρίου Αχαΐας. Πλέον η άκρη είναι εκεί, στην έδρα του Επιμελητηρίου Αχαΐας και σε καθημερινή βάση παρέχεται πολυεπίπεδη πληροφόρηση στις τοπικές επιχειρήσεις, που ενδιαφέρονται για θέματα εξαγωγών.
Σε 1,5 μόλις χρόνο από τον σχεδιασμό που έγινε επί χάρτου, υλοποιήσαμε:
- Τον σχεδιασμό, τη δημιουργία και τη λειτουργία του Achaiavalues, με ολοκληρωμένη εταιρική ταυτότητα, company profile κι όλα τα απαραίτητα σύγχρονα επιχειρηματικά εργαλεία
Αποτέλεσμα σήμερα:
- 28 τοπικές επιχειρήσεις από 25 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, συνθέτουν το χαρτοφυλάκιο του Achaiavalues με 482 κωδικούς προϊόντων.
Το Achaiavalues έχει αναγνωριστεί πλέον ως ο αξιόπιστος σύμβουλος εξαγωγών όλης της Αχαΐας, σε όλη την Ελλάδα. Η πρακτική αυτή έτυχε πανελλήνιας αναγνώρισης και βραβεύτηκε στα πρόσφατα Greek Exports Awards, στην κατηγορία «Top Export Assistance Company».
2. Συμμετοχή σε εκθέσεις
Έχει συμμετάσχει στις εκθέσεις ANUGA, PROWEIN (μεγάλη έκθεση οίνων και ποτών), FANCY FOOD,DETROP, FOODEXPO , ΔΕΘ κ.α.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ
To Επιμελητήριο συμμετείχε σε 58 εκθέσεις και παράλληλα ενδεικτικά αναφέρονται
B2B συναντήσεις (Athens 2016 και 2017, Budapest 2015 και Warsaw 2017) .
Συνδιοργανώσαμε με την ΠΔΕ και το INVEST IN GREECE επιχειρηματική επίσκεψη 35 πρέσβεων και εμπορικών οικονομικών.
Διοργανώσαμε εκδήλωση στο επιμελητήριο Αχαΐας με ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ με τη συμμετοχή 34 αχαϊκών εταιρειών. Αντιπροσωπεία από τον ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ υλοποίησε Β2Β συναντήσεις για την προώθηση των εξαγωγών
Διοργανώσαμε πλήθος σεμιναρίων και workshops.
3. Achaia Wines
Σχεδιάσαμε για πρώτη φορά ολοκληρωμένο πρόγραμμα προώθησης των τοπικών οίνων, το οποίο είναι ήδη σε εφαρμογή.
Αντικείμενο αυτού του σχεδιασμού είναι η κεφαλαιοποίηση της οινικής κουλτούρας της Αχαΐας, ώστε να επιτύχουμε την προώθηση των τοπικών κρασιών μας στις αγορές του εξωτερικού
4. Achaia Fest
Τα αχαϊκά προϊόντα είναι ο πρωταγωνιστής και της έκθεσης Achaia Fest. Θέλοντας να δημιουργήσουμε έντονη κινητικότητα γύρω από τα τοπικά μας προϊόντα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2017, στο Νότιο Πάρκο, το πρώτο Αχαϊκό Φεστιβάλ «ACHAIA FEST 2017-ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ». Ήταν μια συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του Επιμελητηρίου Αχαΐας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ)
Με περισσότερους από 100 συμμετέχοντες και 60.000 επισκέπτες κατά τη διάρκεια των 4 ημερών που διήρκεσε η έκθεση.
5. Ανάπτυξη πωλήσεων στη εσωτερική αγορά - υποκατάσταση εισαγωγών
Το θέμα «τοπικά προϊόντα και εσωτερική κατανάλωση» είναι ένα πολύ δύσκολο θέμα. Όλοι μας ως καταναλωτές επιλέγουμε εισαγόμενα προϊόντα. Άλλοι πολύ, άλλοι λιγότερο
Το Επιμελητήριο Αχαΐας στοχεύει στην ανάπτυξη δυναμικών εργαλείων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης των τοπικών τροφίμων και ποτών της Αχαΐας έναντι των εισαγόμενων.
Οργανωμένα με καμπάνιες, κίνητρα και επιχειρήματα, θα χτίσουμε μία πιο ανταγωνιστική τοπική οικονομία.