- 1.000 Πολύ Μικρές, Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις από 61 διαφορετικούς κλάδους εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ μέσω ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ τα τελευταία 5 χρόνια, που την προεδρία της Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων έχει το Επιμελητήριο Αχαΐας με την παρούσα Διοίκηση.
- Άμεσα ωφελούμενες είναι οι 1.000 Επιχειρήσεις που εντάθηκαν στα Προγράμματα και εκτιμώμενες Έμμεσα ωφελούμενες περισσότερες από 4.000 Επιχειρήσεις και επαγγελματίες, καθώς κάθε επένδυση για να υλοποιηθεί απαίτησε τη συνεργασία με ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ και ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ της περιοχής μας.
- Το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΧΑΪΑΣ έχει την προεδρία στην ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ και με την καθοριστική του συμβολή αφαιρέθηκαν από τις Τράπεζες οι υλοποιήσεις των προγραμμάτων και ανατέθηκαν στα Επιμελητήρια, καθώς επίσης τετραπλασιάστηκε ο αριθμός των δυνητικών δικαιούχων.
2. CULTURE & SHOPPING- CITY BREAK
- Περίπου 200 εμπορικά καταστήματα και καταστήματα εστίασης και αναψυχής της Πάτρας συμμετείχαν στο πρόγραμμα Culture & Shopping την τετραετία 2014-2017. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται από το Επιμελητήριο και σκοπός του είναι να φέρνει στην Πάτρα τουρίστες.
- Τα τελευταία 4 χρόνια ήλθαν στην πόλη και έκαναν αγορές στα μαγαζιά της, περισσότεροι από 50.000 τουρίστες. Παράλληλα δημιουργήσαμε και στείλαμε σε όλα τα ξενοδοχεία της περιοχής υλικό προβολής για την πόλη.
- Εκπονήσαμε μελέτη που υποδεικνύει συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις για να γίνουν η Πάτρα και το Αίγιο, προορισμοί εκδρομών Σαββατοκύριακου (city break), όπως είναι και τα Καλάβρυτα.
3. ACHAIA VALUES
- 28 Πολύ Μικρές, Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις Τροφίμων και Ποτών συμμετέχουν στο Achaia Values. Το Achaia Values είναι το Γραφείο Εξαγωγών της Αναπτυξιακής του Επιμελητηρίου Αχαΐας και αποστολή του είναι να προωθεί τα τοπικά προϊόντα στις αγορές του εξωτερικού.
- 482 προϊόντα έγιναν γνωστά σε διεθνείς αγοραστές μέσα από τις δράσεις εξωστρέφειας του Achaia Values. Μέχρι σήμερα έχει γίνει επικοινωνία με 3.500 δυνητικούς αγοραστές σε 35 χώρες κι έχουμε προσφέρει τεχνογνωσία και καθοδήγηση σε 131 Επιχειρήσεις της Αχαΐας για να κάνουν τα προϊόντα τους εξαγώγιμα.
- Το Achaia Values βραβεύτηκε σε Διαγωνισμό Εξαγωγικών Δραστηριοτήτων, ως πρωτοποριακή και καινοτόμα δράση.
4. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΧΑΪΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- Με 220 συμμετοχές Πολύ Μικρών, Μικρών, και Μεσαίων Επιχειρήσεων Επιχειρήσεις της Αχαΐας σε 58 Διεθνείς και Εθνικές Εκθέσεις τα τελευταία 6 χρόνια, ανοίξαμε το δρόμο της εξωστρέφειας.
- Για να συμμετέχουν μόνες τους αυτές οι Επιχειρήσεις σε αυτές τις Εκθέσεις, θα ήθελαν δεκάδες χιλιάδες ευρώ και προφανώς η συμμετοχή τους θα ήταν αδύνατη. Μέσω του Επιμελητηρίου με ένα μικρό κόστος παρουσίασαν τα προϊόντα τους στην ANUGA (η μεγαλύτερη Έκθεση Τροφίμων και Ποτών στον κόσμο), την PROWEIN (η μεγαλύτερη Έκθεση Ποτών στον κόσμο), την COMPTOIRE SUISSE, την FOOD EXPO, την DETROP και δεκάδες ακόμα Εκθέσεις.
5. PATRAS IQ
- Πρωταγωνιστήσαμε στην οργάνωση της PATRAS IQ, της μεγαλύτερης πλέον Έκθεσης στην Ελλάδα, που παρουσιάζονται τεχνογνωσία και καινοτομίες με σκοπό να συνδέσουμε τα τεχνολογικά επιτεύγματα με την αγορά, προσελκύοντας επενδυτές και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για να μην ξενιτευτούν και να παραμείνουν στον τόπο τους οι νέοι επιστήμονες.
- Στην PATRAS IQ οι συμμετοχές ξεπερνούν τις 100 κάθε χρόνο.
6. ACHAIA FEST
- Πρωταγωνιστήσαμε στην οργάνωση της ACHAIA FEST την οποία συνδιοργανώσαμε με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
- Συμμετείχαν 104 Επιχειρήσεις και Φορείς της Αχαΐας, αναδεικνύοντας τα Αχαϊκά προϊόντα, τους πολιτιστικούς θεσμούς, το αθλητικό και τουριστικό «προϊόν» του νομού.
- Οι επισκέψεις ξεπέρασαν τις 60.000.
7. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΔΡΑΣΕΩΝ
- Υποστηρίξαμε ενεργά σημαντικές δράσεις που υλοποίησαν άλλοι Φορείς όπως:
WESTIA
ΟΙΝΟΞΕΝΕΙΑ
ΕΚΘΕΣΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ
P.I.C.K.
ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
8. ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΜΕΓΑΛΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
- Το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΧΑΪΑΣ διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις προσπάθειες της περιοχής για την προώθηση των μεγάλων θεμάτων που την απασχολούν (Ολυμπία και Ιονία Οδοί, Σιδηρόδρομος, Νέο Λιμάνι, Μείωση Διοδίων, Αυτοκινητοδρόμιο κ.λπ.).
- Ειδικά για το Αυτοκινητοδρόμιο ο ρόλος μας ήταν καταλυτικός για να παραμείνει «ζωντανό» το θέμα και να διαμορφώνονται πλέον συνθήκες κατασκευής του έργου.
- Ομοίως, στην ένταξη σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα της Δημιουργίας Καρναβαλικού Πάρκου στα Παλαιά Σφαγεία της Πάτρας.
9. ΔΙΕΘΝΗΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ
Το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΧΑΪΑΣ, ανέπτυξε σημαντική δραστηριότητα σε Διεθνείς Οργανισμούς και FOR A, προωθώντας τα θέματα των Μικρομεσαίων και της περιοχής. Ενδεικτικά το Επιμελητήριο συμμετέχει:
- Στο FORUM ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΩΝ
- Στην ΕΝΩΣΗ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ
- ΣΤΟ EUROCHAMBERS
Ανοίξαμε απευθείας διαύλους συνεχούς επικοινωνίας με Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ: DG REGIO- DG GROWTH- DG MARE)
10. ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Υλοποιήσαμε και υλοποιούμε Ευρωπαϊκά και Εθνικά Προγράμματα που αφορούν στον Τουρισμό, τον Πολιτισμό, την Απασχόληση Ανέργων και την Καινοτομία.
11. ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ
- Κάναμε 246 παρεμβάσεις σε Υπουργεία και Φορείς για την επίλυση προβλημάτων που αντιμετώπιζαν και αντιμετωπίζουν Επιχειρήσεις της Αχαΐας, όπως τα πυροδάνεια, τα σεισμοδάνεια, την εγγύηση φυσικών προσώπων σε δανειακές συμβάσεις, την συμμετοχή στον εξωδικαστικό μηχανισμό και στον κώδικα δεοντολογίας των τραπεζών που είναι σε εκκαθάριση και άλλα εξίσου σημαντικά θέματα.
- Κάναμε 131 εξατομικευμένες παρεμβάσεις για την υποστήριξη αιτημάτων Αχαϊκών Επιχειρήσεων, μετά από αίτημά τους.
- Δεν υπήρξε Επιχείρηση που απευθύνθηκε στο Επιμελητήριο έχοντας ένα νόμιμο και δίκαιο αίτημα που να μην βρήκε τη συμπαράσταση και την υποστήριξή μας.
12. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΜΑΣ
- Διοργανώσαμε 112 ενημερωτικές εκδηλώσεις για τα μέλη μας σε σημαντικά θέματα όπως ο εξωδικαστικός μηχανισμός, η χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τα κόκκινα δάνεια, η συσκευασία, marketing και εξωστρέφεια, έρευνα στην παραγωγή, η ενημέρωση για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ κ.λ.π.
- Συνεχής ενημέρωση των μελών μας με αποστολή NEWS LETTER σε 5.000 ηλεκτρονικές διευθύνσεις μελών μας κάθε εβδομάδα. Αξιοποιώντας την επικοινωνία μέσω e-mail ενημερώναμε τα μέλη μας κάθε εβδομάδα και εξοικονομήσαμε 100.000 ευρώ το χρόνο που κόστιζε η έκδοση του διμηνιαίου περιοδικού.
13. ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ
- Υλοποιήσαμε 13 μελέτες για την αναπτυξιακή υποβοήθηση της περιοχής με σκοπό να απορροφήσουμε Ευρωπαϊκούς και Εθνικούς πόρους και να φέρουμε επενδύσεις στην περιοχή.
- Από τις 13 μελέτες, οι 10 έγιναν ως εσωτερική παραγωγή του Επιμελητηρίου και μόνον οι 3 ανατέθηκαν σε εταιρίες μέσω διαγωνισμών, με συνολικό κόστος 45.000 ευρώ.
14. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ
- Διαχειριστήκαμε κάθε ευρώ με διαφάνεια και νοικοκυρεμένα.
- Γι αυτό, παρότι βρισκόμαστε σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αυξήσαμε τα αποθεματικά του Επιμελητηρίου κατά 200.000 ευρώ.
15. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
- Ανοίξαμε την αίθουσα του Επιμελητηρίου, αφού την αναμορφώσαμε, σε δεκάδες πολιτιστικούς και κοινωνικούς φορείς της περιοχής. Γίνονται περίπου 120 εκδηλώσεις κάθε χρόνο.
- Έχουμε διοργανώσει δεκάδες εκθέσεις πολιτιστικού και αθλητικού περιεχομένου με πολύ μεγάλη ανταπόκριση.
- Εκδίδουμε κάθε χρόνο το Λεύκωμα του Πατρινού Καρναβαλιού.
16. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ & ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ
- Είχαμε μια υποδειγματική συνεργασία με το σύνολο των Φορέων της περιοχής τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά.
- Στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου η διάθεση συνεργασίας και συναίνεσης ήταν πρωτοφανής. Από τις 115 αποφάσεις που ελήφθησαν, το 85% ελήφθησαν ομόφωνα και το υπόλοιπο 15% με 1 έως 3 αρνητικές ψήφους.