Ας αναφερθούμε στις δράσεις του επιμελητηρίου μας στον τομέα του Τουρισμού και πιο συγκεκριμένα:
Πρώτη δράση:
Πριν από τέσσερα χρόνια εκτιμήσαμε και υλοποιήσαμε το πρόγραμμα Culture and Shopping για το οποίο το επιμελητήριο βραβεύτηκε στο πλαίσιο του << Tourism Awards>> με χάλκινο βραβείο στον τομέα Στρατηγικής και Καινοτομίας.
Τι είναι αυτή η καινοτόμος δράση?
Συνεργαστήκαμε από τη μία μεριά με τους μεγαλύτερους Tour operator που έρχονται στην Δυτική Ελλάδα όπως: TUI HELLAS, MUZENIDIS, TEZ TOURS, FENIX TOURS, AMBOTIS TRAVEL, HYDRO TOUR και άλλους μικρότερους και από την άλλη με 200 μικρομεσαίες επιχειρήσεις των Πατρών.
Το αποτέλεσμα ήταν πάρα πολύ ικανοποιητικό και πιο συγκεκριμένα μέσα στα 4 χρόνια λειτουργίας του προγράμματος από Μάιο μέχρι Οκτώβριο επισκέφτηκαν την Πάτρα πάνω από 50.000 χιλιάδες τουρίστες με αποτέλεσμα οι επισκέπτες αυτοί να θαυμάσουν τα αξιοθέατα της Πάτρας όπως τον Ιερό Ναό του Αποστόλου Ανδρέα, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Κάστρο, κ.α. και να κάνουν τις αγορές τους στα καταστήματα καθώς δε να απολαύσουν τον καφέ τους και μικρογεύματα.
Για την υποστήριξη του προγράμματος τυπώνονται πάνω από 25.000 χάρτες κάθε χρόνο σε πέντε γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Ρωσικά και Γαλλικά). Οι χάρτες διανέμονται στους Tour Operator καθώς και στα ξενοδοχεία της Δυτικής Ελλάδας και στους τοπικούς φορείς.
Παράλληλα προβάλαμε την περιοχή μας σε τουριστικά περιοδικά με καταχωρήσεις όπως και στα διεθνή Portals.
Δεύτερη δράση:
Εκπονήσαμε το πρόγραμμα City Break και το προσαρμόσαμε στα δεδομένα της Πάτρας και του Αιγίου.
Είναι ένα πρόγραμμα που λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια σε διάφορες πόλεις τις Ευρώπης και της Ελλάδας, διότι η Πάτρα δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλες αντίστοιχες πόλεις.
Αποτελεί δε ιδανικό προορισμό με τόσα αξιοθέατα που έχει όπως ο Ιερός Ναός του Αποστόλου Ανδρέα το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Ρωμαϊκό Στάδιο και τα υπόλοιπα αξιοθέατα της πόλης.
Μετά δε την ολοκλήρωση της Ολυμπίας οδού η Πάτρα απέχει περίπου μιάμιση ώρα από την Αθήνα και 3 ½ ώρες από την Θεσσαλονίκη.
Και αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς τις επιχειρήσεις εστίασης και αναψυχής, τα εμπορικά καταστήματα, τα επισκέψιμα οινοποιία, τις καλλιτεχνικές ομάδες της Αχαΐας (θεατρικές ομάδες), το Καρναβάλι και τα εναλλακτικά σπόρ, είναι ιδανικός προορισμός ο οποίος είναι και για 12 μήνες.
Τέλος στο ίδιο πνεύμα είναι και η πόλη του Αιγίου, αναδεικνύονται τα θρησκευτικά προσκυνήματα (Παναγία Τρυπητή, Μονή Ταξιαρχών), οι χώροι πολιτισμού (Αρχαιολογικό και Λαογραφικό Μουσείο) αλλά και διοργανώσεις όπως τα Οινοξένεια και άλλα.
Τέλος εκπονούμε ένα πρόγραμμα για την κρουαζιέρα με την ελπίδα η Πάτρα να γίνει Home port τα επόμενα χρόνια.